marți, 26 noiembrie 2013

Interviu cu Elmas - Partea I

Nu vreau să vă țin mult timp în suspans, așa că voi posta primele întrebări din interviul pe care l-am dat de curând :) Enjoy!


1. Care este conexiunea pe care acest dans o creaza cu feminitatea din punctul tau de vedere?

Încă de la primele sale manifestări în Orientul Mijlociu, dansul oriental a fost un ritual de celebrare a feminității, practicat îndeosebi la ocazii sociale, petreceri, întâlniri de familie. În Egipt lumea bărbaților a fost dintotdeauna una separată de cea a femeilor, de aceea femeile reprezentând generații diferite (bunică, mamă, fiică) obișnuiau să se întâlnească și să danseze pentru a se bucura de momentele petrecute împreună. Pentru alte popoare dansul oriental își are originile în tradițiile vechi ale cultelor fertilității femeilor. Femeile însărcinate dansau pentru a-și ameliora durerile la naștere. Din punctul meu de vedere, dansul oriental este unul din puținele dansuri care ajută femeile să își activeze și să își păstreze în subconștient conexiunea profundă cu feminitatea, să se redescopere și să capete încredere în corpul și în personalitatea lor.

      2. Care sunt principalele trei lucruri pe care le-ai aflat despre tine prin intermediul acestui dans?

De mică am avut în general tendința să fiu băiețoasă. La început, ascultând muzica arăbească și încercând mișcările de bază, am simțit că mi-am regăsit feminitatea și am redescoperit latura mea artistică și creativă. Prin intermediul acestui dans am aflat că orice femeie poate să se simtă liberă, fericită și mai încrezătoare în propriile puteri. Mi-am regăsit echilibrul și armonia interioară.

      3. Care este definitia pe care tu o oferi feminitatii?

Feminitatea este pentru mine o noțiune care se manifestă individual de la persoană la persoană. Din punctul meu de vedere feminitatea exclude exprimarea senzuală, sexuală, trivială, superficială din partea sexului feminin. Feminitatea se definește pentru mine prin frumusețe interioară, gânduri pozitive, împlinire pe plan spiritual, mulțumire de sine, exteriorizare și exprimare a trăirilor personale fără impresia unei îngrădiri din partea altora. Iar dansul oriental autentic practicat alături de un instructor care înțelege principiile ce stau la baza lui și transmite stări de bucurie interioară le aduce femeilor câte o părticică din tot ce am enumerat mai sus mai aproape de suflet.
     
      4. Poate incerca acest dans o persoana care nu stapaneste dansul in general si cum ii poate fi de folos acesta?

Orice persoană, chiar și una care nu stăpânește dansul în general, poate încerca dansul oriental. Se învață lucrând regulat și, chiar dacă ritmul nu ajută, la un moment dat muzica va pune stăpânire pe corpul femeii iar aceasta va executa mișcările în mod natural și inconștient. Pe de altă parte, este poate singurul dans pentru toate vârstele, o femeie de 80 ani poate dansa, la fel și una de 20 ani, sau chiar și o fetiță de 5 ani. În general după câteva ședințe de dans oriental, femeile capătă mai multă încredere în ele, se acceptă pe sine, se eliberează de preconcepțiile care până la acel moment fuseseră în defavoarea lor, celebrează momentele pozitive cu multă bucurie și regăsesc în subconștient conexiunea cu feminitatea.

      5. Putem (re)descoperi femeia din noi prin intermediul acestui dans?

Da, este un dans care ne ajută să redescoperim femeia din noi, ne echilibrează psihic iar fizic ne ajută să obținem o ținută corectă, elegantă și feminină. Eu personal am regăsit latura feminină a caracterului meu când am început să dansez, însă mai mult decât atât am simțit că am regăsit o armonie interioară care m-a ajutat să trec peste momente dificile. Consider că de-a lungul ultimelor secole, feminitatea a fost suprimată prin orice mijloace posibile. Femeile au fost îngrădite atât în exprimare, cât și în forme de manifestare iar în ziua de azi ele încearcă să se regăsească. Le admir pe cele care își dedică timp pentru dezvoltarea lor personală și nu se închid în responsabilități solicitante. Dansul oriental le ajută să se descătușeze, să se elibereze de stresul cotidian și să se bucure de viață.  

Voi reveni cu partea a doua în următoarele zile. :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu