duminică, 24 noiembrie 2013

Câteva cuvinte despre mine


Sunt îndrăgostită de stilul pur egiptean de dans oriental, pe care îl practic dansând dans clasic raqs sharki și folclor autentic egiptean.

Belly-dance-ul este pasiunea mea de mai bine de 6 ani, însă instruirea cu profesori de renume am început-o în anul 2009 participând la numeroase festivaluri internaționale importante (Cairo Nile Group Festival, Heshk Beshk Torino, Layali Layla Bulgaria, Heshk Beshk Venetia).

Am participat la numeroase workshopuri cu profesori de renume, dintre care Wael Mansour și Tito au rămas maeștrii mei de suflet de la care mi-am însușit cea mai mare parte a cunoștințelor. De asemenea am studiat stilul egiptean cu profesorii de origine egipteană Farida Fahmy, Randa Kamel, Lubna Emam, Mohammed Kazafy, Liza Laziza, Nesrin, Leila, Neven, Aleya of Cairo, Ehab Atia, Zahra, dar am învățat de asemenea și cu profesori din Europa, precum Zeina din Suedia, Katerina Safrova (Shereen) din Cehia, Faren Ben Azira și Evelina Papazova din Italia, Semsemah din Franța, dar și cu Nour din Rusia. Un model de frumusețe, eleganță și rafinament pentru mine este superba dansatoare Mercedes Nieto din Ungaria.

Am urmat cursuri de percuție alături de percuționistul internațional Yassir Jamal din Maroc, ceea ce mi-a completat baza de cunoștințe acumulate de-a lungul studiului dansului oriental. După părerea mea, este mai mult decât necesar ca o dansatoare să dispună de cunoștințe asupra ritmurilor utilizate în muzica pe care o dansează pentru a se putea intitula dansatoare profesionistă.

Din 2013 am început activitatea competițională participând la concursul internațional de dans oriental Layali Layla din Bulgaria și mi-am propus să repet experiența participând anual la cel puțin un concurs internațional. Poza de mai jos este una din preferatele mele, surprinsă în cadrul Galei Festivalului din Bulgaria, la Open Stage.

Sunt anul III la secția de Artele Spectacolului (Coregrafie) în cadrul Universității Române de Științe și Arte “Gheorghe Cristea” din București și îmi pregătesc în acest moment lucrarea de licență.

În paralel am studiat pentru scurt timp dansul clasic și practic în continuare dansul contemporan, un al doilea stil de dans în care mi-am regăsit libertatea în ultimii 2 ani.

Sunt la început de carieră, dansând profesionist de mai bine de 3 ani și colaborând cu școli de dans ca instructor de dans oriental de aproximativ 1 an.

Am fondat împreună cu colega și prietena mea Aesera, o pasionată a dansului oriental, Asociația pentru Dezvoltarea Dansului Oriental și am organizat împreună cu ea primul festival de dans oriental din România ajuns la cea de-a IV-a ediție în 2014, Festivalul Oriental Dream, ce îl are ca invitat special pe cunoscutul profesor de origine egipteană Wael Mansour.

În ultimii ani, am colaborat cu instructoare și dansatoare de dans oriental din România organizând și participând la seminarii, workshopuri, festivaluri, gale și spectacole de bun gust și invitând profesori și dansatori de renume din alte țări, unde dansul oriental este apreciat la adevărata lui valoare. Încerc astfel să aduc în România dansul oriental autentic egiptean, să schimb concepțiile greșite și prejudecățile cu care este privit acest dans și să împărtășesc cu cele ce își doresc să cunoască acest dans, o părticică din lumea mea, o lume pe care o consider magică și plină de armonie. 

Dacă am reușit să vă atrag atenția, înseamnă că sunt pe drumul cel bun. Pentru cele care își pun întrebarea ce beneficii are acest dans pentru o femeie, vă aștept pe blog în zilele ce urmează. Voi posta o primă parte a unui interviu dat chiar anul acesta unui site adresat femeilor. Vă doresc o săptămână frumoasă tuturor! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu